10 Ocak 2013 Perşembe

hürriyete doğru

Heeeey
Ne duruyorsun be at kendini denize
Geride bekleyenin varmış aldırma 
Görmüyor musun her yanda hürriyet
Yelken ol, kürek ol, balık ol, su ol
Git gidebildiğin yere....

       Orhan Veli Kanık'ın çok sevdiğim şiirlerinden birini hatırlattı bu tabak bana. Anonim olarak internette bulunan bir deseni çalıştım. Ama gökyüzü efekti vererek de yorumumu kattım. Ne dersiniz, güzel olmuş mu? 
       Bu da fırına girmeden önce ki hali...

       Okumak isteyenler için şiirin tamamını da yazayım...

HÜRRİYETE DOĞRU
Gün doğmadan 
Deniz daha bembeyazken çıkacaksın yola
Kürekleri tutmanın şehveti avuçlarında
İçinde bir iş görmenin saadeti
Gideceksin
Gideceksin ırıpların çalkantısında
Balıklar çıkacak yoluna karşıcı
Sevineceksin
Ağları silkeledikçe
Deniz gelecek eline pul pul
Ruhları sustuğu vakit martıların
Kayalıklarındaki mezarlarında
Birden 
Bir kıyamettir kopacak ufuklarda
Deniz kızları mı dersin, kuşlar mı dersin
Bayramlık seyranlar mı, şenlikler cümbüşler mi 
Gelin alayı, teller, duvaklar, donanmalar mı 
Heeeey
Ne duruyorsun be at kendini denize
Geride bekleyenin varmış aldırma 
Görmüyor musun her yanda hürriyet
Yelken ol, kürek ol, balık ol, su ol
Git gidebildiğin yere....

6 yorum:

  1. İnanılmaz, nasıl güzel bir yetenektir bu. Hayatta olmasını her zaman istediğim yeteneklerden birisidir çizim yeteneği. Sizin gibilere çok çok özeniyorum :)
    Ve fırına girmeden önceki hali de şaşırttı beni, o kadar mı değişiyor renkler? Vernik de var sanırım.
    Emeğinize sağlık vallahi şahane!

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler Ponti:)Beğenmene sevindim.
    Ben de çini de en çok fırından çıktığı anı seviyorum zaten. Her seferinde bir sürpriz yapıyor; bazen iyi bazen de kötü tabi ki. Üzerindeki vernik değil. Fırınlanmadan önce sırlama işlemi yapılıyor. Bir tür camla kaplama da denilebilir. Pişince de işte bu hali alıyor.

    YanıtlaSil
  3. Hayretler içinde kaldım, tebrik ederim çok güzel olmuş seramik tabaklar :) Bloğumun yeni postuna bir tabak ta ben paylaşayım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:) Olumlu geri dönüşler almak mutlu etti beni. Her postunuzu merakla bekliyordum zaten ama şimdi daha da meraklandım:)

      Sil
  4. what a beautiful design for a plate! ♥

    YanıtlaSil